Ja od konsoli generalnie wymagam żeby bawiła mnie dłużej niż 15 minut :P Nie przywykłem do robienia kilkunastominutowych przerw w trakcie sesji, które to są dla mnie chwilą relaksu. Być może to wina tego że jestem graczem starej daty :P Młodzi pewnie robią sobie przerwy w celu oszczędzenia wzroku i dla zdrowia :)
@Rhigavo: Generalnie problem bólu oczu i głowy nie jest odosobnionym przypadkiem i występuje w przypadku tej technologii u każdego. Różnica pomiędzy poszczególnymi grającymi tkwi w okresie tolerancji nienaturalnej perspektywy, którą 3DS mami nasz narząd wzroku. Dla niektórych 15 minut to za dużo, dla niektórych 2 godziny. A próbowałeś grać przez 5 godzin? Ja mam w zwyczaju ucinać sobie tego typu imprezki np. w GB. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której tego typu rozrywka mnie zmęczy, spowoduje pogorszenie samopoczucia związanego z jakimkolwiek bólem i konieczność odstawienia maszynki. To jest po prostu dla mnie śmieszne i wyklucza możliwość zakupu na dzień dzisiejszy.
Czy 3D jest przełomem? Nie wiem. Nieomylne Niny też popełnia błędy jak choćby w przypadku Virtual Boy'a. Tam też miał być przełom. Co ciekawe symptomy po dłuższych partyjkach w dane pozycje były podobne jak w przypadku gier na 3DS. Tam Nintendo otwarcie przyznało się do porażki. Tutaj zapewne będzie walczyć do końca, mając za sobą plecy w postaci całego świata, Japonii i start z pozycji lidera branży. Jeżeli jednak nie uda się wyeliminować tych mankamentów związanych z pogarszaniem się stanu zdrowia grającego to może być ciężko.
Drugi analog w dzisiejszych czasach to już powinien być standard. Nie chodzi tutaj wyłącznie o obsługę FPS'ów lecz przede wszystkim gier TPP jak np. seria Uncharted, Infameous, Jak, Sly itd. Sztywna kamera była dobra parenaście lat temu w przypadku platformówek takich jak Rayman 2, lecz dzisiaj zakrawa o pomstę do nieba. Kid Icarus będzie obsługiwalny jedynie w pozycji leżącej z konsolą na kolanach. Ja tak sobie gry na handheldzie nie wyobrażam. Ale spoko, poczekamy jeszcze jedną generację i może Nina odkryje że jednak ten drugi analog aż tyle miejsca nie zajmie i faktycznie się przydaje w trakcje rozgrywki. Jakby nie patrzeć dopiero w GC wprowadzili pada z dwoma gałkami. FPS'y można ogarnąć za pomocą Touchscreena na DS i 3DS, ale sposobu w jaki należy trzymać konsolę nie zaliczyłbym do wygodnych. Można grać w domu, w łóżku przykryty kołderką z konsolą na kolanach ale w autobusie na stojaka czy siedząco w tłumie obcych ludzi? Raczej ciężko.