Autor Wątek: [GB] Metroid II: Return of Samus  (Przeczytany 1862 razy)

Offline GBM_Fan

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1895
  • Miłośnik platformówek
[GB] Metroid II: Return of Samus
« dnia: Styczeń 29, 2013, 09:04:19 »
Zacząłem grać w Metroida II na GB, ale mam mały problem. Polega on na tym, że gubię się w tym całym labiryncie korytarzy i sekretnych przejść. Doszedłem w końcu do takiego miejsca, że musiałem zacząć grę od nowa, bo kompletnie nie wiedziałem co robię i gdzie jestem :) Myślałem nad tym żeby rysować mapkę na kartce w kratkę. Dobry pomysł? Jakieś inne porady? :)

PS
Nie chcę zaglądać do FAQ i korzystać z gotowych mapek.

Offline Antari

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3576
  • DMG
Odp: [GB] Metroid II: Return of Samus
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 29, 2013, 12:20:13 »
Jeżeli ci to pomoże, to możesz rysować mapkę. Choć przyznaję, że ja odnajdywałem drogę bez problemu. Świat nie jest aż taki duży jak w Super Metroidzie, chyba nawet mniejszy niż w Metroidzie z NES'a, więc wydaje mi się, że minimum orientacji w terenie i dasz sobie radę. Wystarczy się przyzwyczaić. Zresztą swoje wrażenia na temat gry opisałem w recenzji na głównej. Trzeba się przebić przez pierwszą godzinę rozgrywki i później wsiąka się w tę charakterystyczną atmosferę Metroida, lecimy z dopałkami broni, życia, rakiet jak szaleni. Zresztą gra jest baaardzo mocno stylizowana na mniejszą wersję Super Metroida, co jest widoczne choćby w sylwetce postaci czy spoiler/ możliwości dowolnego przełączania poszczególnych typów broni /spoiler off, czego zabrakło np. w Fusion i Zero Mission na GBA.

Dla mnie jako fana serii, to absolutny killer na GB Classic, choć sam fakt bycia maniakiem serii czyni mnie mało obiektywnym. Tyle powiem, że ostatnie minuty gry były naprawdę niesamowite tak jak przyzwyczaiły nas do tego części gry na GBA. Atmosfera osamotnienia potęgowana jest tutaj przez brak mapki i potrzebę dobrej orientacji przestrzennej. Plus kapitalna muzyka, która często włącza się dopiero w odpowiednim momencie. Może to trochę nadinterpretacja z mojej strony ale spróbuj wykorzystać do orientacji w terenie muzykę. Działa ona jak sonar i zazwyczaj wskazuje kierunek w jaki mamy się udać - jeżeli dobrze pamiętam.

Offline GBM_Fan

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1895
  • Miłośnik platformówek
Odp: [GB] Metroid II: Return of Samus
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 29, 2013, 13:09:12 »
No właśnie, nie przebiłem się przez pierwszą godzinę. Może faktycznie po dłuższym obcowaniu z tytułem zacznę orientować się w terenie :) Zaraz przeczytam też recenzję, bo jakimś cudem mi umknęła ;)

Dzisiaj po pracy będę miał troszkę czasu wolnego i już się nie mogę doczekać grania w Metroida na GB.

Offline GBM_Fan

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1895
  • Miłośnik platformówek
Odp: [GB] Metroid II: Return of Samus
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 29, 2013, 20:37:17 »
No i okazało się, że bez rysowania mapy się nie obejdzie :) Jestem już po drugim "trzęsieniu" i idzie mi całkiem dobrze. Na pewno wiem gdzie jestem i gdzie muszę iść :D Dodam tylko, że gram w rasowym retro stylu, czyli na GB Pocket :)