Zero Mission to remake oryginalnego Metroida z 1986 r. Fabularnie w następnej kolejności znajduje się Metroid 2: Return of the Samus, pod koniec której ma miejsce dość znaczący fakt, który jest potrzebny do zrozumienia pernego faktu w Super Metroidzie. Ze wszystkich gier na konsole GB, Metroid Fusion (którego przeszedłeś jak mniemam) jest usytuowany najdalej na linii czasu jeżeli chodzi o fabułę. Tak więc myślę że skoro wiesz ''jak się to'' na razie skończyło, to nie zrobi zbyt wielkiej różnicy niewielka roszada w przypadku wcześniejszych odsłon.
No chyba że miałeś na myśli nie zawirowania fabularne, tylko zaawansowanie gameplayowe, ilość patentów i nowych rozwiązań, których nie uświadczymy tu lub tu. I tutaj ponownie powołam się na fusiona, który wykorzystuje chyba wszystko co było zapoczątkowane w Super Metroidzie. Zero Mission ładnie asymiluje kilka rozwiązań, choć nie wszystkie :P