Spory potencjał był w wykorzystaniu biblioteki starszych gier np. z GB/GBC i wyposażeniu ich w widok/elementy 3D (jak zwał tak zwał, nie znam się na tym). Niestety prognozuję, że raczej zostanie on niewykorzystany, gdyż jak dotąd gier z 3D Classics (co brzmi nad wyraz nielogiczne jak się zastanowimy) jest jak na lekarstwo. Za Super Mario Land czy Wario Land 3 byłbym w stanie nawet zapłacić drugi raz, w ten sposób :P Niestety to już nie te czasy, co za kadencji GB Color, w której otrzymaliśmy w pakiecie wsteczną kompatybilność i DARMOWĄ możliwość wyposażenia starych gier w nowy (kolorowy) efekt graficzny.
Już przed premierą trąbiłem o tym, że to skandal. Raz kupiłem SML i muszę płacić drugi raz za konwersję... za to żeby gra przeskoczyła z kartridża do konsoli. Co za problem wypuścić przystawkę konwertującą tytuły z kartridży do pamięci konsoli 3DS? Ha, z wielką chęcią zapłaciłbym za tego typu urządzenie, pozwalające na "legalną" konwersję. Koszty zerowe, czas potrzebny na zaprojektowanie i produkcję niewielki. Ale po co im to konstruować skoro nikt nie protestuje i wszystkim pasuje płacenie x razy za coś co już mają :)