Autor Wątek: [GB Advance] Game Boy i Homebrew  (Przeczytany 3268 razy)

Logan

  • Gość
[GB Advance] Game Boy i Homebrew
« dnia: Lipiec 01, 2010, 12:45:05 »
Za czasów świetności GBA, działalność scenowa skupiona wokół tej świetnej konsolki rozwijała się prężnie. Nawet u nas w kraju powstała grupka która stworzyła kilka gierek oraz dem. Na portalu znajdziecie obszerny artykuł dotyczący homebrew który przygotował Jaro. Jak wy zapatrujecie się na tą działalność, macie swoje ulubione scenowe produkcje ?? Wśród zalewu niedorobionych (dosłownie) tytułów można znaleźć prawdziwe perełki. Również dla wielu "scena" okazała się biletem do profesjonalnych teamów developerskich.

Poniżej link do kilku *.GBA które zrobiliśmy. Jest to jedynie ułamek który przetrwał na moim dysku:
- Asteroids napisane przez Playera
- Nabialik Shooter by Andro (pozdro koleś ;))
- Dżogger, fragment projektu legendy - GRY EXTREME
- Pong mojego autorstwa, podobnie jak 2 fragmenty snejka na silniku i tutorialu zephyra (w sumie mogłem to skończyć, wystarczyło skleić 2 fragmenty i dodać punktacje + życia, ewentualnie tablicę rekordów punktowych). Są tam też pierwsze kompilacje "rimejku" gry kosmiczny most (ruska podróba któregoś game & watch od nintendo), Pit3r robił wersję na DSa, ja na GBA, były później grywalne dema ale projekt nie dotrwał do końca.
- Magazyn GBA, 4 numery.

Po co to wrzucam ?? Sam nie wiem, może w ramach ciekawostki, kiedyś się było młodym i działało tam i ówdzie :D W sam raz żeby odpalić, popatrzeć jak nie robi się gier i zapomnieć.

HAVE FUN !!!

http://www.speedyshare.com/files/23206794/nScene.rar
« Ostatnia zmiana: Sierpień 24, 2010, 21:42:37 wysłana przez Keitaro »

Offline Marcin

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1858
Odp: Game Boy i Homebrew
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 01, 2010, 21:00:07 »
Przejrzałem sobie te rzeczy co wrzuciłeś. Szkoda iż żaden projekt nie został zakończony, ale zabawa przy pisaniu i opanowywaniu tego musiała być przednia. Dla mnie jako informatyka ciekawsze jest samo stworzenie czegoś niż odpalanie produkcji innych. Do tej pory więc nie miałem zbyt wielkiego kontaktu ze sceną autorskich produkcji.

OldDirtyBastard

  • Gość
Odp: Game Boy i Homebrew
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 01, 2010, 21:40:11 »
wydaję mi się, że programy, których używam do pisania muzyki na gameboyu możemy potraktować jako aplikacje domowej produkcji, później zaktualizuję posta i podam ich wszystkie nazwy, natomiast, znam ok. 50 programów na gb, gbc i gba :) ...

http://gbdev.icequake.net/

http://www.devrs.com/gb/

no więc do rzeczy, na pewno warto odwiedzić w/w strony w celu zapoznania się z hardwarem, jak i softwarem, który pierwotnie (poszczególne programy nadal są wykorzystywane) służyły do programowania muzyki, grafiki etc. etc. kody źródłowe, kompilery, słowem bardzo dobry start dla młodego kodera, który chciałby zacząć pracę z konsolą NintendoPoniżej lista wszystkich aplikacji muzycznych stworzonych z myślą o gameboyu (co niektóre o DS), warto wrzucić w google i obczaić, jak ma się taką możliwość (niektóre programy mogą już nie istnieć):

8cylinder
audile rhythm machine
axe
carillon
dinamise
ds drum machine
ds sampling keyboard
dsmi
dstar
dstep
electroplankton
game boy camera/pocket camera
game boy sound manipulator
glitchds
kbang
korg ds-10
labsound
little sound dj
looper advance
muddy gb
music box
nanoloop
nanovoice
nerdrix
nitrotracker
onputor
pixelh8 music tech
pocket music 2
protein[ds]
reboy
sass step-girl
soundcells
boyscout
paragon 5 tracker
visual impact music system
krawall
lemon music player
paragon 5 music album
st-sound advance
yasp.zip

Na razie tyle, ale jest tego znacznie więcej :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2010, 21:58:10 wysłana przez OldDirtyBastard »

Logan

  • Gość
Odp: Game Boy i Homebrew
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2010, 18:40:41 »
Znalazłem kilka demek a nawet ukończonych projektów na DS'a (kalendarz, alchemik, incydent). Teraz przeglądając niektóre żałuję że nie udało się ich dokończyć, brakowało niewiele.

http://www.speedyshare.com/files/23771332/nScene_DS.rar

Logan

  • Gość
Odp: Game Boy i Homebrew
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2010, 20:13:26 »
Wybaczcie post pod postem, jednak znalazłem nasz ciekawy projekt na GBA. "Infection" bo o tym mowa miał być czymś w rodzaju Advance Wars. Fabuła prezentowała się mniej więcej tak:

Dawno temu w odległej galaktyce mieszkańcy pewnej niewielkiej planety postanowili zabawić się  bogów tworząc w laboratoriach nową rase, która miała być wykorzystywana w celach militarnych i gospodarczych. Niestety z czasem projekt ucichł, planeta wymarła, wszystko trafił szlag. Jednakże po wielu latach na zrujnowanej planecie z maszyny podtrzymującej życie wydobywa się wychodowany zarodek który się rozwija. Jednostka ta infekując inne formy życia rośnie w siłę przejmując także pod kontrolę zainfekowane jednostki. Gra miała być strategią, w której bardzo ważnym elementem było infekowanie newralgicznych jednostek wroga (stacja wody pitnej, dowódca batalionu itp.) Z czasem gracz miał dowiadywać się co tak naprawdę wydażyło się na rodzimej planecie obiektu X. Pomysłów było naprawdę sporo, powstało trochę grafiki. W załączniku techniczne demko z grafiką szablonową, można pograć chwilkę i obadać co i jak. Projekt niestety jak i inne - padł, a szkoda mimo wszystko...

Offline Marcin

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1858
Odp: Game Boy i Homebrew
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2010, 20:26:28 »
Trochę zrobione już było, tylko ta grafika kłuje oczy ;P Co do takich projektów zawsze można coś od nowa stworzyć. Co prawda scena jest mała ale kto by się tym przejmował hehe.

Offline philipo

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 101
Odp: Game Boy i Homebrew
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 13, 2010, 13:45:54 »
Patrząc na te projekty jestem pod wrażeniem, w części tkwi naprawdę duży potencjał. Wielka szkoda,że nie udało się tego wszystkiego pchnąć dalej do przodu, Ale i tak wielki szacunek :)