Ogólny > Recenzje

Pokemon Red/Blue - recenzja

(1/7) > >>

stasiek19:
   Pokemon Red/Blue to jedna z późniejszych gier wydanych na pierwszego Game Boy'a. Czy przetrwała próbę czasu? Zapraszam do kolejnej fanowskiej recenzji. 
   Pokemony zaczynamy w bardzo ciekawy sposób, który jest przykładem dla wielu współczesnych gier RPG. Mowa tutaj o wyborze jednego z 3 rodzajów startu. Tutaj jest to trochę biedne, ponieważ ogranicza się to do wybrania pierwszego pokemona: Bulbasaura, Squirtla lub Charmandera (chyba każdy wybierał tego ostatniego, w tym ja). Jednak już na początku, możemy złapać kolejne stworki, a jest ich naprawdę dużo, bo aż 150(1). W świecie tych gier, pokemony zastępują zwierzęta, ale to chyba wszyscy na świecie już wiedzą. Interesujący jest jednak pomysł walk tychże stworzeń. Walka polega na wybraniu jednego z 4 dostępnych, odmiennych dla każdego pokemona ataków.
   I tak właśnie przechodzimy dosyć spory świat gry. Co prawda irytuje fakt, iż walki z czasem stają się cholernie łatwe. Jedyne części gry kiedy miałem lekki problem z przejściem jej to początek, kiedy to kilka razy trzeba było uderzyć by pokonać, oraz koniec gdzie mamy aż 5 przeciwników pod rząd bez możliwości regeneracji (trzy dni się z Garym męczyłem). Niestety poza tymi kilkoma wyjątkami, gra nie jest zupełnie żadnym wyzwaniem. No chyba, że w przechodzeniu plansz. ponieważ są one bardzo trudne do ogarnięcia, i zgadnięcia sposobu dostania się do niektórych lokacji. Chyba nikt z moich znajomych nie wiedział jak się przejść przez blokadę drogową do Saffron city, a już na pewno żaden z nich nie miał nawet pojęcia o istnieniu elektrowni, ani choćby o HM3 w secret house. Takie drobne szczegóły odbijają się na dzisiejszych doznaniach z rozgrywki.
   Jednak to wcale nie oznacza, że nie miło jest przechodzić grę, o nie! Gra oferuje wręcz świetną muzykę, bo chyba nie znam kogoś kto nie lubi motywu walki z leaderami sali. Ci natomiast są czymś w rodzaju bossów, jednak wciąż są zbyt łatwi. Mimo wszystko zawsze nie mogłem się doczekać walki z nimi właśnie przez tę muzykę, i to choćby dla niej warto zagrać w tę grę. Spodobał mi się też pomysł na rozwój postaci. Nie rozwijamy naszego trenera, ale jego pokemony, dzięki czemu gra nawet po przejściu gry daje nam czas na wymaksowanie jej. Zresztą gra tak naprawdę nie kończy się po pokonaniu najlepszych z najlepszych, ale po zebraniu wszystkich pokemonów. Niestety gra jest nastawiona na wymianę stworków między graczami. A że dzisiaj bardzo niewiele osób posioada GB, to samotnie nie zdobędziemy ich zbyt wiele w stosunku do całej skali tj. Osobiście dobiłem do setki ale z tego co się orientuję. Mogłem dobić nawet do stu dwudziestu, co jednak ma się nijak do tych 150 obiecanych na okładce.
   Na początku recenzji mówiłem o tym jak to wiele dzisiejszych RPG bierze przykład z Pokemonów. Jakie to gry? A choćby Gotchic, gdzie wybieramy jedną z trzech frakcji (nawet analogicznie do pokemonów roślinną, wodną i ognistą).

Ocena końcowa 9/10 werdykt: Oldschoolowy RPG dla każdego fana gatunku


+oldschool pełną gębą
+Ciekawe walki
+muzyka (lider sali)
+wzór dla obecnych RPG
+Ładne mapy
-ale nie przejścia między nimi
-samotnie nie da rady zdobyć więcej niż 120 pokemonów
-Era świetności tej gry, dawno się skończyła

I taka rada ode mnie dla wszystkich posiadaczy GBC i GBA, gra wygląda najładniej, gdy na napisie Game Boy klikniemy strzałkę w dół, potem B

scrooge:

--- Cytat: stasiek19 w Marzec 06, 2014, 22:09:17 ---I taka rada ode mnie dla wszystkich posiadaczy GBC, gra wygląda najładniej, gdy na napisie Game Boy klikniemy strzałkę w prawo, potem A

--- Koniec cytatu ---

Serio, jest coś takiego czy to ściema? Ktoś może podać zdjęcie z różnicą bez klikania tej kombinacji i obraz po wykonaniu tej kombinacji?

GRAnith:
Na forum wiele razy była o tym mowa. Sprawdź na swoim Advance'ie, bo informacja jest mylna, że to tylko dla Colora.

scrooge:
nie mam poków jak na razie :D ale kiedyś sprawdzę ;)

stasiek19:
Jak zapewnienie zauwazyles gba i gbc same dodają kolory do gier z classic. Weź jaką kolwiek grę z classica i odpal na nowszym . Wtedy przy napisie game boy poklikaj różne strzałki i uzyskamy rozne kolorki. Wzór na oryginalny czarno bialy to strzałka w lewo i B. Na sepie w prawo i B

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej