Autor Wątek: [GBC]GBDK - problem  (Przeczytany 1753 razy)

Offline rafal345

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
[GBC]GBDK - problem
« dnia: Kwiecień 27, 2012, 21:49:52 »
Witam, postanowiłem nauczyć się (albo chociaż spróbować :D) pisać gry dla Gameboya Color. Pobrałem GBDK 2,95 i przy każdej próbie skompilowania pliku źródłowego po prostu na ułamek sekundy otwiera się kompilator, znika a romu nigdzie nie ma. Dla przetestowania pliki próbowałem kompilować z różnych folderów, w tym w bin z kompilatorami. Oprócz tego prosiłbym o wytłumaczenie na czym polega plik autoexec.bat - nic z nim nie robiłem bo nie wiem czy nie trzeba zrobić go sobie samemu. W każdym razie proszę o pomoc w ogarnięciu tego problemu - zupełnie się na tym nie znam.
Żeby nie było - nie jest to kolejne pytanie typu nie sprawdzałem i pytam - przeczytałem kilka tutoriali ale chyba dostałem jakiegoś zaćmienia umysłowego bo nic nie wychodzi :)
pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2012, 21:59:38 wysłana przez rafal345 »

Offline luigi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: [GBC]GBDK - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2012, 11:21:54 »
Napisz coś więcej. Pod jakim systemem pracujesz ? W jaki sposób kompilowałeś plik ? Pracujesz pod jakimś konkretnym narzędziem czy może w notatniku i kompilujesz z konsoli. Plik który kompilowałeś był plikiem przykładowym czy sam go napisałeś ?

Sam już nie raz chciałem się za to zabrać ale jakoś zawsze brakowało czasu. Skoro już zacząłeś temat to zaciągam GBDK i sam coś popróbuje. Jak uda mi się conieco napisać, skompilować i uruchomić to postaram się zamieścić krótki poradnik, ale nic nie obiecuje. Pracuje pod Mac OSX i pisanie w C pod tym systemem do najprzyjemniejszych nienależy więc najpierw będe musiał poszukać jakiegoś ciekawego środowiska.