Autor Wątek: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS  (Przeczytany 17000 razy)

Offline Marcin

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1858
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 29, 2013, 22:58:58 »
No bardzo obiektywnie xD Zastanawiam się dlaczego inwestujesz w konsole Nintendo skoro to takie dno i generalnie nie jarają cie te "małe" innowacje. Zainteresuj się sprzętem Sony taka rada ode mnie :)

Nigdzie tego nie napisałem, wytykałem tylko to że widzisz poważne różnice między systemami DS i 3DS. Subiektywne oceny, co kto kupuje i dlaczego to druga strona medalu nie ważna tutaj w dyskusji.

Nie do końca rozumiem. Wtedy wiele elementów oprawy wideo trzeba było sobie dośpiewać, bo stanowiła ona raczej część składową a nie wiodącą prym. Pomysł na rozgrywkę liczył się bardziej niż prezentacja. Na 3DS wiele produkcji ukazało się tylko i wyłącznie aby ukazać możliwości generowania 3D obrazu. Czyli raczej na odwrót. Prezentacja górą, a rozgrywka raczej dodatkiem :)

Erm jakąś inną bibliotekę gier masz chyba.

Aha no i musisz dopuścić do głosu także tę myśl, że są także osoby na tym świecie, które jednocześnie widzą obraz 3D i ich to nie jara.

A ty musisz dopuścić to że istnieje coś takiego jak ironiczna prowokacja której użyłem w tamtym zdaniu :P

Offline Antari

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3576
  • DMG
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 29, 2013, 23:08:05 »
Erm jakąś inną bibliotekę gier masz chyba.

To też, bo staram się na 3DS nie inwestować w porty i konwersje, których tam pełno. Stąd też dość uboga ta moja kolekcja.

A wracając do tematu. 2DS byłbym moim zdaniem do przełknięcia gdyby poprawili kilka rzeczy i to najbardziej tutaj boli. Doskonale widać w dolnej części konsolki ile tam jeszcze jest wolnego miejsca na drugą gałkę i poszerzenie dolnego ekranu do wymiaru górnego. Wtedy to by jakoś wyglądało imho.

Offline Marcin

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1858
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 29, 2013, 23:14:53 »
Właśnie o tym myślałem. 2 gałka by przyciągnęła rzesze nie tylko dzieciaków ale i hardcore gamerów. Hmm. Generalnie N dodawała zwykle do swoich konsol takie dodatki, tak motała z jakością ekranów wielkościami iż fani kupowali je wszystkie.. Tutaj tego brakuje.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2013, 23:30:58 wysłana przez Keitaro »

Offline Ostry96

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 784
  • GG: 6667654
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 30, 2013, 09:10:00 »
Hm, nie kryję iż się na petycjach nie specjalnie znam alee...
Czy sądzicie że jeśli by zrobić taką mega petycję z paroma tysiącami podpisów, dot. drugiej gałki w 2DS'ie, to może Nintendo by wysłuchało próśb? Sądzę że spokojnie pare tysięcy by się znalazło. W końcu nie piszę tylko o Polsce : ]
Wiem że N może mieć już przygotowane te 2DS'y no ale może nie w tak dużych ilościach :F
Albo ewentualnie stworzyli by dwu-gałkową pewno droższą wersję 2DS'a.
Co sądzicie?

@@Do dołu
Hm... jest w tym racja.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2013, 12:19:18 wysłana przez Ostry96 »

Offline nvd96

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 556
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 30, 2013, 10:41:10 »
Druga gałka w 2DSie zepsułaby całą koncepcję marki 3DS. Zaczęłyby wychodzić gry, w które nie idzie grać bez tej drugiej gałki, a wtedy posiadacze 3DS/3DS XL zostają w ciemnej dupie, bo albo muszą kupić 2DSa, albo wywalić dodatkową niemałą kasę na CCP, który z założenia miał być DODATKIEM, a nie pełnoprawnym elementem konsoli.
 Nie ma sensu spodziewać się również "nowej cudownej" wersji 3DSa z dwoma gałkami, bo taka nie ma racji bytu przy obecnej sytuacji Nintendo, to byłby strzał w kolano ze względu na obecnie wypuszczone modele. Nintendo o 2 gałkach mogło pomyśleć przy produkcji 3DSa, a teraz to może tylko wziąć sobie do serca uwagi graczy i w następnej generacji (bo ja wiem, jakieś 5 lat góra?) wyprodukować konsolę z dwoma analogami.
I nie, nie bronię Nintendo, staram się tylko zrozumieć ich działania.

A na fali hejtów na obraz 3D w 3DSie pragnę zauważyć, że to tylko taki ficzerek, który można bezproblemowo wyłączyć jeśli komuś przeszkadza.

Offline Antari

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3576
  • DMG
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 30, 2013, 12:25:26 »
Nie rozumiem trochę tej logiki nvd96. To, że druga gałka analogowa byłaby wbudowana nie oznacza wcale, że każda gra musiałaby z niej korzystać i gracze posiadający "stare" modele byliby w ciemnej pupie. Tak samo jest na Vicie, tylko w niektórych grach (FPS, TPP) jest wymagana obsługa drugiej gałki. Z uwagi na nietypową bibliotekę tytułów, podejrzewam, że na sprzęcie Nintendo korzystałoby z tego niewiele gier, aczkolwiek byłoby kilika takich, w których jest ona nieodzowna (MGS, seria MH, Resident Evil) i wtedy ewidentnie by się przydała, ułatwiła życie. Zresztą to nie problem odpowiednio zoptymalizować te kilka gier aby dało się w nie grać nawet bez drugiej gałki z ograniczonym komfortem.

To nadal byłby DODATEK tyle, że po prostu wbudowany deafultowo w handhelda. Mało mamy przykładów z historii na takie rozwiązania? Zmienna paleta kolorystyczna w GBC/GBA dla gier z GB, zmiana rozdzielczości obrazu dla gier z GB na GBA, podświetlenie ekranu w SP itd. Na to wszystko Nintendo mogło wypuścić przystawki, wymagające dodatkowej instalacji ale tego nie zrobiło i chwała im za to. Mogli się upierać, że GBA to twór idealny, taka była koncepcja od początku, i bez końca tworzyć wersje z ciemnym ekranem. Chyba mieli więcej pokory wtedy :)

A 3DS z wyłączonym 3D to takie PSP na leciutkich sterydach aka brzydkie Wii xD

Offline mykowhai

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Pokémaniac!
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 30, 2013, 15:42:22 »
Nie wiem co wam tu nie pasuje, ale mi się podoba ten 2DS, przypomina mi trochę czasy GB Colora, kiedy trzymało się jedną bryłę. Jeżeli będzie tańszy niż 3DS to pewnie sobie takiego sprawie, nie wiem na jakiej zasadzie działa to całe 3D w 3DSie, ale mnie do tego nie ciągnie, ważne żeby dało sie grać :D

Jedyne co mnie trochę denerwuje to, to że dolny dotykowy ekran nie jest większy, jak Keitaro to zauważył ;) Jest tam tyle miejsca że powinni to powiększyć, i rozrywka była by o wiele lepsza.

Teraz pewnie zaczniecie mnie hejtować :P

Offline Ostry96

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 784
  • GG: 6667654
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 30, 2013, 16:04:35 »
Nie wiem co wam tu nie pasuje, ale mi się podoba ten 2DS
[...]
Teraz pewnie zaczniecie mnie hejtować :P

Hejt HeJt HEJT!
A tak szczerze...
Mi osobiście zaczyna podobać się ta konsola [patrzaj na młe poprzednie wiadomości] + każdy ma różny gust i chwała za to!

A co do wypowiedzi Antariego, cóż mogę mówić, jak wystarczająco dużo sam napisał. Mym zdaniem, wersje 2DS'a z dwoma analogami jako hm, droższa wersja? Pewno by się sprawdziło. Gdyż jak to w przypadku WiiU - nie cena powodowała małą sprzedaż, a mała biblioteka gier.

Offline nvd96

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 556
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 30, 2013, 17:44:49 »
@Antari
Chodziło mi o to, że gdyby Ninny ogłosiła nagle 2DSa z dwoma analogami, to sprzedaż całej rodziny 3DS drastycznie by spadła, bo po co kupować konsolę z jednym analogiem, kiedy na horyzoncie jest konsola z dwoma? Tysiące 3DSów zaległaby na sklepowych półkach z malutką szansą na ich opuszczenie ;)


Mi generalnie pomysł się podoba, bo kolejna wersja konsoli, to możliwość trafienia w kolejny target ;)

Pozostaje tylko nadzieja, żeby Sony się obudziło, aby konkurencja z Nintendo pozytywnie się na nas (konsumentach) odbiła :)

Offline Bart

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1241
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 30, 2013, 18:33:19 »
po co kupować konsolę z jednym analogiem, kiedy na horyzoncie jest konsola z dwoma?
Po co kupować konsolę bez efektu 3D, skoro od dawna jest konsola z tym efektem? Rozumiesz, o co mi chodzi? :) Dla jednych czynnikiem decydującym o wyborze sprzętu jest trójwymiar, dla innych jest to drugi Circle Pad. Zauważ jednak, że 3D wspierają wszystkie wydane gry, drugą gałkę aktualnie jedynie 10 gier, plus MH4, który jeszcze nie wyszedł. Jeśli jesteś graczem, który nie ma żadnej konsoli z ramienia 3DS, to najlepszym wyborem jest 3DS, którego lekko używanego można kupić za cenę startową 2DS'a.

Mówcie, co chcecie, ale często jest tak, że każda z wersji jednego sprzętu wspiera coś, czego nie wspiera poprzednik/następca. Wyjątkiem jest chyba pierwszy model Wii, z którego już tylko zabierali funkcje. Rzadko tak bywa, aby któryś z redesign'ów jakiejś konsoli nie był wyposażony w coś, co umożliwia rzeczy niedostępne dla posiadacza oryginału. Ale co zrobić - tak to już jest.

Offline Antari

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3576
  • DMG
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 30, 2013, 19:04:49 »
Raczej wątpię, żeby sprzedaż starszych modeli spadła do wartości zerowych. Przecież sytuacja byłaby analogiczna do DS Lite - DSi. Parafrazując twoją wypowiedź sprzedaż DS lite nie spadła do zera mimo wypuszczenia wersji z aparatem, kamerą, DSiware. Rynek niedługo nasyci się 3DS Classic i XL, nowy model to naturalna odpowiedź koncernu na tę tendencję. Musi on posiadać jakieś ulepszenia względem starszych modeli. Popyt na te drugie będzie nadal, ceny spadną i na pewno znajdzie się sporo nabywców, których np. nie stać na najnowszy model.

3DS Classic można dostać za 300 zł. 2DS będzie kosztował 130$, a więc w EU najpewniej 130 euro, co daje kwotę 550 zł czyli cenę nowej wersji XL.

Offline Bart

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1241
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 30, 2013, 19:14:27 »
Musi on posiadać jakieś ulepszenia względem starszych modeli.
No właśnie chodzi o to, że żadnych usprawnień nie ma; to po prostu okrojony wariant oryginału i XL.

Offline mykowhai

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Pokémaniac!
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 30, 2013, 20:30:38 »
Wszyscy narzekają że to będzie ogromne, ale wcale tragedii nie ma. Wysokości i szerokość jest znośna, podobną wysokość ma Color czy Lite, najlepiej żeby to zobrazować sobie jak ktoś ma Lajta niech sobie go rozłozy, i ma 2DSa.

Offline ochłap

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 238
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 31, 2013, 09:45:07 »
Dobrze powiedziane "Niech go sobie rozłoży". Problem w tym, że takiej konsoli nie da się złożyć i przez to robi się zdecydowanie nie kieszonkowa. 3ds xl jest na tyle duży, że z trudnością chowa się w tylnej kieszeni spodni co w przypadku 2ds'a będzie nie możliwe na pewno. konsola przybrała rozmiar małego tabletu tylko, że z dwoma małymi ekranami i przyciskami. Chociaż mój punkt widzenia jest z kąta typowego gracza, a nie rodzica z małym dzieckiem które za chwilę złamie konsole dla którego może faktycznie było by lepsze coś prostego i nawet nie koniecznie poręcznego.

Offline mykowhai

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Pokémaniac!
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 31, 2013, 12:56:30 »
http://www.youtube.com/watch?v=niVjlBRDHzA

Tutaj jest unboxing i pokazane jak gość na tym gra i nie wygląda to źle, jak małe dziecko w reklamie normalnie na tym grało, to wydaje mi się że o wiele wygodniejsze jest to jak trzymanie dolnej części 3DSa ;)

Po za tym, kto nosi konsolę w kieszeni? Zbyt duży wypychacz ;) Ja tą konsole mam zamiar nabyć, jest to idealne rozwiązanie dla mnie i będę grał bez obawy o zawiasy. Poczekam jeszcze tydzień, i szukam preorderu ;)

Offline Ostry96

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 784
  • GG: 6667654
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 31, 2013, 13:34:46 »
mykowhai, dzięki za link. Naprawdę zaczął mi się ten 2DS podobać!
A co do "chowania do kieszeni", hm, przyznam się że Game Boy'a color, DS'a (tego pierwszego), nawet DSi XL i nawet w "wyjątkowych spodniach" Game Boy'a '89 - nosiłem w kieszeni i nie narzekałem... noo może poza tym DMG'kiem, ale wzrok ludzi, kiedy to wyciągam TO z kieszeni - bezcenny!

Offline El3ctrox

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 682
  • Diplodoki żerują na paprociach.
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 02, 2013, 12:59:23 »
Mi się nie podoba, ma straszny design. Nie wiem czemu, bo tak jak na przykład duże smartfony przypadają mi do gustu, tak ta konsola nie bardzo. No cóż, pożyjemy zobaczymy. Moim zdaniem najlepszy jest Brighter zupełnie jak Windows XP :p

Offline Antari

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3576
  • DMG
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 02, 2013, 17:06:26 »
W przypadku takich jednolitych brył, składających się z 1 elementu (bez klapki) jak choćby cała rodzina GB (wyłączając SP), PSP czy Vita, brak symetrii to samobójstwo wizualne. Uprzedzam czepialskich, chodzi nie o lustrzane odbicie ale ogólne wrażenie symetrii. Powtarzam się, ale koncept 2DS'a ratowałoby zrównanie wielkością obu ekranów i dodanie drugiej gałki na równej wysokości. Krzyżak i klawisze A,B,X,Y również powinny być na tej samej wysokości. Start, Select gdzieś koło Home. Dodajcie do tego głośnik stereo i na prawdę nie miałbym nic przeciwko takiej konsoli. Wręcz biłbym się w pierś, że nie poczekałem tych kilku miesięcy z zakupem 3DS'a.

Offline igorch

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 629
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 02, 2013, 17:08:46 »
Ja mam inne podejscie.
Moj przepis to zmniejszyc calosc o polowe i gotowe.

Offline Antari

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3576
  • DMG
Odp: [2DS] 2DS czyli okrojony 3DS
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 02, 2013, 17:21:53 »
Byłby to ukłon w stronę handheldów z rodziny GB i nie miałbym nic przeciwko temu. Niemniej gry, na które stawia Nintendo coraz częściej wymagają wielu klawiszy do swobodnej gry. Kiedyś starczały 2 klawisze i krzyżak. Ale czasy się zmieniły, Nintendo dogadało z wydawcami, których przekonały cyferki. Sony dostało kopa i teraz developerzy wolą robić skomplikowane tytuły na sprzęcie Nintendo. Tyle, że ich konsola nie jest do końca do tego przystosowana i często wychodzą kwiatki jak w przypadku Residenta, MH, Kid Icarus czy MGS3.

Szczerze, wolałbym ogrywać te tytuły na maszynie Sony, ale co poradzić. Ewidentnie cierpią one z winy budowy konsoli.