GBForever forum

Game Boy => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: goolash w Wrzesień 03, 2018, 14:13:20

Tytuł: Problem z Super Mario Land 2
Wiadomość wysłana przez: goolash w Wrzesień 03, 2018, 14:13:20
Niedawno popełniłem DIy flashcarta (właściwie to kilka) i programatory.
Wszystko działa sprawnie (choć programowanie jest prezydługawe) poza jedną grą.
Plansza z mapką w grze Super Mario Land 2 kompletnie sie wykrzacza. Tak jakby podzielić ekran na kwadraty i pomieszać
Wszystko poza mapką działa ładnie.
Sparawdzałem ROM na emulatorze i "everdrivie"- wsyzstko jest OK.

Inne gry i dema nie generuja wogóle problemów.
Sprawdzałem szczególnie gry które są na takiej samej płycie jak SML2 (Donkey Kong Land 2 Legend of Zelda itd) ale z nimi nie ma problemów.

Sprawdzałem na dwóch swoich flash kartach i efekt taki sam.

ktoś coś ?
Tytuł: Odp: Problem z Super Mario Land 2
Wiadomość wysłana przez: pajda w Wrzesień 04, 2018, 00:39:42
Pamięć flash? Jakim sposobem robiłeś flashery? To jest to o czym pisaliśmy tu na forum? Pamięć flash jaką stosujesz?
Tytuł: Odp: Problem z Super Mario Land 2
Wiadomość wysłana przez: goolash w Wrzesień 04, 2018, 13:10:57
karty  robiłem tak jak   było opisane na stronie Reinera Zieglera
https://gb-archive.github.io/reinerziegler/readplus.htm#16MBit%20home

Jako baza posłużył mi kart na płycie DMG-A03-10
 https://gbhwdb.gekkio.fi/cartridges/DMG-BQLJ-0/gekkio-1.html (https://gbhwdb.gekkio.fi/cartridges/DMG-BQLJ-0/gekkio-1.html)

Jako flash użyłem AM29F016B
https://www.ebay.de/itm/5PCS-AM29F016B-90SC-AMD-AM29F016B-SOP-44/272982049144?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Tytuł: Odp: Problem z Super Mario Land 2
Wiadomość wysłana przez: pajda w Wrzesień 05, 2018, 00:46:51
Wydaje mi się, że problem jest z pamięcią flash. Widzę, że stosowałeś karty z mbc5 - czyli z największą pojemnością i z możliwością save'owania. A oryginalnie mario na jakim carcie chodził? Mbc-3? Spróbuj na carcie z takim samym mbc jakie miał mario.
Tytuł: Odp: Problem z Super Mario Land 2
Wiadomość wysłana przez: goolash w Wrzesień 05, 2018, 12:36:02
No właśnie też w tą stronę kombinowałem. Tak wygląda kart Super Mario Land 2
https://gbhwdb.gekkio.fi/cartridges/DMG-MQE-0/max-m-1.html

Na dokładnie tej samej płytce (DMG-DECN-02) są gry:
Donkey Kong Land 2
Legend of Zelda, The - Link's Awakening (USA, Europe)
Mario's Picross (USA, Europe)

I one chodzą bez zarzutu.
Nie mam flasha opartego na MBC3. Nie jestem tego w stanie sprawdzić.

No chyba że ktoś na forum podzieli się informacją jak wygląda mapa w grze SML2 i jakiego carta używa :)
Tytuł: Odp: Problem z Super Mario Land 2
Wiadomość wysłana przez: pajda w Wrzesień 05, 2018, 18:53:51
Musisz dokładnie prześledzić stronkę Reinera. Można zrobić carty z MBC1 MBC3 i MBC5... niby chodzi o pojemność gry i save'owanie... no ale jak widać nie tylko... może musiałby zrobić właśnie z MBC1... ja już trochę nie pamiętam tematu...