Autor Wątek: Problem z Super Mario Land 2  (Przeczytany 1877 razy)

Offline goolash

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
Problem z Super Mario Land 2
« dnia: Wrzesień 03, 2018, 14:13:20 »
Niedawno popełniłem DIy flashcarta (właściwie to kilka) i programatory.
Wszystko działa sprawnie (choć programowanie jest prezydługawe) poza jedną grą.
Plansza z mapką w grze Super Mario Land 2 kompletnie sie wykrzacza. Tak jakby podzielić ekran na kwadraty i pomieszać
Wszystko poza mapką działa ładnie.
Sparawdzałem ROM na emulatorze i "everdrivie"- wsyzstko jest OK.

Inne gry i dema nie generuja wogóle problemów.
Sprawdzałem szczególnie gry które są na takiej samej płycie jak SML2 (Donkey Kong Land 2 Legend of Zelda itd) ale z nimi nie ma problemów.

Sprawdzałem na dwóch swoich flash kartach i efekt taki sam.

ktoś coś ?

Offline pajda

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1163
Odp: Problem z Super Mario Land 2
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 04, 2018, 00:39:42 »
Pamięć flash? Jakim sposobem robiłeś flashery? To jest to o czym pisaliśmy tu na forum? Pamięć flash jaką stosujesz?

Offline goolash

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Problem z Super Mario Land 2
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 04, 2018, 13:10:57 »

Offline pajda

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1163
Odp: Problem z Super Mario Land 2
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 05, 2018, 00:46:51 »
Wydaje mi się, że problem jest z pamięcią flash. Widzę, że stosowałeś karty z mbc5 - czyli z największą pojemnością i z możliwością save'owania. A oryginalnie mario na jakim carcie chodził? Mbc-3? Spróbuj na carcie z takim samym mbc jakie miał mario.

Offline goolash

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Problem z Super Mario Land 2
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 05, 2018, 12:36:02 »
No właśnie też w tą stronę kombinowałem. Tak wygląda kart Super Mario Land 2
https://gbhwdb.gekkio.fi/cartridges/DMG-MQE-0/max-m-1.html

Na dokładnie tej samej płytce (DMG-DECN-02) są gry:
Donkey Kong Land 2
Legend of Zelda, The - Link's Awakening (USA, Europe)
Mario's Picross (USA, Europe)

I one chodzą bez zarzutu.
Nie mam flasha opartego na MBC3. Nie jestem tego w stanie sprawdzić.

No chyba że ktoś na forum podzieli się informacją jak wygląda mapa w grze SML2 i jakiego carta używa :)

Offline pajda

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1163
Odp: Problem z Super Mario Land 2
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 05, 2018, 18:53:51 »
Musisz dokładnie prześledzić stronkę Reinera. Można zrobić carty z MBC1 MBC3 i MBC5... niby chodzi o pojemność gry i save'owanie... no ale jak widać nie tylko... może musiałby zrobić właśnie z MBC1... ja już trochę nie pamiętam tematu...